UNIT KOMUNIKASI KORPORAT

Mengenai Kami

 

Definisi Komunikasi Korporat

  • Merupakan tunjang atau nadi dalam sesebuah organisasi. Ia merupakan suatu proses pengukuhan identiti dan imej organisasi yang berterusan di samping melindungi organisasi sekiranya berlakunya krisis pengurusan.

 

Fungsi

  • Sebagai pemudah cara acara rasmi institusi bagi tujuan mempromosikan Politeknik Merlimau melalui strategik penyampaian maklumat perkhidmatan yang berkesan.
  • Turut berperanan dalam memperkasa hubungan bersama media cetak, media elektronik dan media baharu.
  • Menguruskan maklum balas pelanggan agar sistem penyampaian Politeknik berkesan dan efisien.

 

Objektif

  • Meningkatkan dan menjaga imej korporat PMM
  • Menyelaras aktiviti perhubungan korporat
  • Menyalurkan aduan dan maklumbalas pelajar staf dan pihak luar berkaitan kemudahan serta perkhidmatan
  • Memastikan bahan-bahan penerbitan, identiti yang seragam dan selaras dengan dasar korporat.
  • Memastikan dasar dan maklum berkaitan PMM dihebahkan dan difahami warga PMM dan Masyarakat
 

Carta Organisasi

CARTA ORGANISASI UNIT KOMUNIKASI KORPORAT Klik sini